You Follow Me, I'll follow back. ^_^ V


Fakta Menarik Daripada Filem KIL


Assalamualaikum, sekali lagi Sha nak cakap pasal filem KIL ni.

Sebabnya tadi Sha ada hantar 'review' Sha dekat page facebook KIL, dan pihak admin ada perbetulkan beberapa perkara dalam 'review' tersebut. Anda semua yang belum baca 'review' Sha tentang filem KIL, sila  lar baca dahulu.

Seperti mana yang anda baca sebelum ni, dalam 'review' Sha ada tulis tentang spekulasi bahawa kemungkinan filem ini sudah siap awal lebih kurang 2 tahun sebelum ni (2011) dan mungkin pihak yg buat filem tidak cukup bajet ke ape.

Di sini Sha akan perjelaskan apa yang dijelaskan oleh admin tersebut tentang perkara ini. 

Filem ini diterbitkan sendiri dengan menggunakan bajet sendiri. Grand Brilliance kemudian bersama-sama menjadi penerbit & pengedar.

Trailer di'upload' di youtube seminggu selepas shoot dan waktu itu belum start edit pun. Tujuan asal ialah untuk promosi awal / partnership sebab ini projek independence. Tapi mereka tak jangka filem tersebut viral dan mula mendapat perhatian. Sebenarnya filem KIL ni siap untuk tayangan digital tahun lepas bulan August 2012. Asalnya 'release' untuk tayangan 'digital' GSC international screen sekitar KL je pada Oct 2012. 

Sehinggalah pihak Grand Brilliance berminat untuk menayangkan di seluruh Malaysia. Fakta yangg tepat sebenarnya di tangguh dari bulan August 2012 ke May 2013 bagi tujuan mencari tarikh sesuai dan proses akhir pemindahan dari format digital ke filem.

Anda ingin tahu info tentang filem KIL. Bolehlah like page dia : https://www.facebook.com/kilmovie

Ni trailer first:


Ni yang terbaru:




0 comments:

Post a Comment

Sila Klik Disini Wahai Dermawan :D

 

Twitter Updates

Siapakah Sharizam Yusri?

Free Auto Backlinks From 1Malaysia